Styrelsen

Enligt föreningens stadgar ska styrelsen bestå av minst tre ledamöter och sammanträder ca en gång per månad. Varje år har föreningen en årsstämma där de boende i fastigheten har möjlighet att inkomma med förslag/motioner kring vad styrelsen ska fokusera på under kommande verksamhetsår. Om det skett några förändringar i styrelsen ska nya representanter röstas fram och inkomna motioner beslutas om. Information om kommande årsstämma ska skickas ut minst två veckor innan planerat datum.

Det här gör styrelsen:

  • Sköter all kommunikation med teknisk- och ekonomisk förvaltning, samt beslutar i frågor  gällande dessa.
  • Besvarar frågor från boende utifrån föreningens stadgar.
  • För medlems- och lägenhetsförteckning.
  • Bedömer och beslutar kring frågor om andrahandsuthyrning.
  • Attesterar alla fakturor.
  • Ansvarar för bedömning av fastigheternas underhållsbehov.
  • Ansvarar för renovering av fastigheten.
  • Ansvarar för underhåll av föreningens hyreslägenheter, samt lokaler.
  • Fastställer eventuella avgiftsförändringar.
  • Sköter prövning av medlemskap i föreningen.
  • Har det yttersta ekonomiska ansvaret.
  • Ansvarar för driften av föreningens hemsida.
  • Ansvarar för alla avtal rörande tjänster, såsom för snöröjning, sophantering, städning, internet etc.
  • Söker kontinuerligt efter bästa möjliga alternativ för oss boende.
  • Ansvarar för medlemsaktiviteter.
  • Ansvarar för medlemsmöten två gånger per år.
  • Tar emot önskningar och förslag från medlemmarna.
  • Tar emot felanmälningar.